V Mestnem gledališču Ptuj je bila danes novinarska konferenca, na kateri so predstavili prihajajočo sezono 2024/2025.
Sezona 2024/2025 se imenuje Sejem ničevosti. Peter Srpčič, direktor Mestnega gledališča Ptuj, je danes spregovoril o konceptu in ideji, ki se skriva za tem imenom, ter predstavah, ki bodo tej rdeči niti sledile.
Sejem ničevosti
Gledališke predstave so ogledalo družbe, zato tudi v Mestnem gledališču Ptuj ob načrtovanju nove sezone vedno razmišljajo o aktualnih družbenih temah.
Srpčič je razložil, kako je prišlo do ideje za letošnjo temo: »Vojne, ki smo jim posvetili to sezono, še kar trajajo in nič ne kaže, da se bodo kmalu končale. A večino nas, ki živimo v udobnem balonu obilja zahodnega sveta, nas to vse manj vznemirja. Tako trivialna, kot je sodobna porabniška družba, še ni bila nobena epoha kratke človeške zgodovine.
Ni praktično nobenih humanističnih idej ali upanja, kako osvetliti našo prihodnost s smislom. Zato je edina tema, ki mi ob tem pride na misel: Sejem ničevosti.«
V nadaljevanju je Srpčič razmišljal o duhu našega in časa in o odnosih, ki postajajo vedno bolj površinski.
»Kopičimo stvari, ki jih kupujemo za denar, ki ga nimamo, to so stvari, ki jih ne rabimo, da bi potem lahko razkazovali pred ljudmi, ki jih v bistvu ne maramo.
Kakšni so to odnosi? Kje je tu ljubezen, kje je tu prijateljstvo? Kje je upanje za ta naš svet?« je vsprašal Srpčič in razmišljal o bližajoči se apokalipsi, ki jo napovedujejo znanstvena dejstva.
Naslov za temo izposojen, vsebina aktualna
Direktor ptujskega gledališča je priznal, da si je naslov za temo nove sezone kot pojem izposodil iz naslova romana Williama Makepeacea Thackeraya, on pa si ga je izposodil iz dela Johna Bunyana: Romarjev napredek.
Zgodba v romanu govori o romarju, ki se na svoji poti ustavi v mestu, imenovanem Vanity, kar tukaj pomeni minljivost v pejorativnem pomenu in človekovo grešno navezanost na tuzemske dobrine.
»V tej sezoni se bomo tako ozirali na naš svet in na naš čas ter poskušali iz poplave plevela izluščiti seme tega, kar je človeško in kar ni efemerne biti. Seveda je naš odnos do tega humoren.«
V središče bodo postavili človeka
Preko teh predstav se bomo lahko ozrli vase, pogledali naše tegobe in bivanjske izzive in to na način, da se lahko temu tudi nasmejimo. Naslednja sezona, ki bo prav tako pod to isto temo, pa bo nekoliko bolj ostra, je povedal Srpčič.
»Temeljna barva te sezone bo humorna in tudi na nek način priljudna. V prikazovanju minljivega sveta bomo poiskali sled smisla, v smešni in kar bizarni minljivosti velike večine zdaj tu bivajočega bomo izluščili in osvetlili tisto, kar ohranja upanje in emanira čez prostor in čas in je odsev esence večnega. In v središče bomo postavili človeka. Naslednja sezona pa bo pogledala malo bolj grozljive stvari, ki jih ljudje počnemo, da bi obstali.«
Štiri premiere
Osnovni program za Mestno gledališče Ptuj za sezono 2024/2025 zajema štiri premiere.
Premiere, ki jih lahko pričakujemo, so Radost, Življenje v teatru, Kaj je b'lo in kar bo in Žival si, Viskovitz.
Prva premiera bo v začetku meseca oktobra, ko si bomo na odru Mestnega gledališča Ptuj ogledali komično dramo Radost režiserja Nejca Gazvode.
V mesecu novembru sledi premiera predstave Življenje v teatru, ki jo bo režiral Peter Srpčič.
V februarju 2025 bo premiera predstave Kaj je b'lo in kar bo, katero bo režiral Samo M. Strelec.
Zadnja premiera sezone pa bo junija 2025. Ta predstava bo Žival si, Viskovitz. Režiser predstave bo Matjaž Latin.
»To so predstave, ki ne bodo gradile na neki scenski prezenci, ampak predvsem na človeški kvaliteti.«
Več o predstavah si lahko preberete v brošuri na njihovi spletni strani.
Prejšnja sezona zelo uspešna
Za Mestnim gledališčem Ptuj je uspešna sezona.
Predstava Milana Ramšaka Markovića Deževen dan v Gurlitschu v režiji Sebastjana Horvata in koprodukciji Mestnega gledališča Ptuj in Prešernovega gledališča Kranj je na festivalu Sterijino pozorje prejela kar pet nagrad in eno na 59. Festivalu Borštnikovo srečanje.
Nagrade so lansko leto prejele tudi predstava Frančišek, ki je prejel več nagrad na 58. Festivalu Borštnikovo srečanje in dve nagradi Mednarodnega festivala ViminaciumFest. Predstava Kdo se boji Virginie Woolf? je prejela dve nagradi na 58. Festivalu Borštnikovo srečanje.